آموزش شنا به خردسالان - روی آب ماندن - 3 تا 5 سال
حراج!

آموزش شنا به خردسالان - روی آب ماندن - 3 تا 5 سال

800,000 تومان

توضیحات

آموزش شنا ویژه خردسالان مرحله روی آب ماندن

در آموزش شنا ویژه خردسالان، مرحله روی آب ماندن را می توان یکی از مراحل مهمی دانست که در راستای کلاس های ورود به آب و آشنایی با آب به کودکان آکوزش داده می شود و طبیعتاً رده ی پیشرفته تری نسبت به آنها به حساب می آید. بنابراین پس از دوره آموزش شنا ویژه خردسالان و ورود به آب که پس از تکمیل آن، دیگر کودک ترس خود را نسبت به آب از دست داده است، اعتماد به نفس خود در مورد شنا کردن را به حد کافی تقویت کرده و با محیط آب کاملا آشنا شده است. این مرحله زمانیست که با شرکت در کلاس های آموزش شنا ویژه خردسالان، گام بلندی را در زمینه شنا کردن بر می دارد و می تواند مرحله روی آب ماندن را تجربه کند.

مشخصات مرحله روی آب ماندن یا حرکت روی آب

در این مرحله مسافت شنا کودکان طولانی تر شده و دیگر شیوه تنفس گیری همزمان با حرکات دست و پا را می آموزند. به آن ها آموزش داده می شود که چگونه همزمان با حرکات دست و پا در آب به سمت جلو حرکت کرده و در عین حال باید سعی کنند نفس گیری های خود را به صورت مناسب کنترل نمایند.

در پایان این دوره از کلاس ها فرزندتان مهارت های زیر را خواهد آموخت:

  • گرفتن اشیا بر روی آب در حالت رو به سینه

  • شنا نمودن در مسافت 10 متر رو به جلو و پشت

  • بهبود مهارت چرخش در آب

  • تلاش برای شناور ماندن بر روی آب

  • یادگیری تکنیک های پرش در شنا

  • ماندن بر روی آب به مدت 30 ثانیه

  • خروج از آب

نحوه آموزش شنا ویژه خردسالان مرحله روی آب ماندن

در آموزش شنا ویژه خردسالان، مرحله روی آب ماندن ممکن است برای کودکان کمی ترسناک به نظر برسد، زیرا این مرحله اولین تجربه ای خواهد بود که در آن باید از دیواره های استخر، نردبان و حتی والدین خود جدا شوند و با تکیه بر توانایی های شان،باید به خود این اعتماد و اطمینان را داشته باشند که بدون نیاز به همراهی و کمک دیگران در آب دچار مشکل نمی شوند و به خوبی از پس این کار بر خواهند آمد.

یکی از مهمترین موارد برای دستیابی به این توانایی، تقویت حس اعتماد و اطمینان در کودک است. روی آب ماندن اولین مهارت مطلقی است که یک کودک هنگام یادگیری شنا باید به آن تسلط پیدا کند. برخورداری از این تسلط نه تنها پایه ای قوی برای یادگیری شنا ایجاد می کند، بلکه یکی از مهمترین مهارت های ایمنی در آب نیز محسوب می شود که شخص می تواند به صورت مادام العمر از آن بهره مند باشد.

همه افراد نمی توانند اولین باری که در آب می پرند به طور طبیعی روی آب بمانند

هرچند که نباید این واقعیت را نادیده گرفت که همه افراد نمی توانند اولین باری که در آب می پرند به طور طبیعی روی آب بمانند. در حقیقت یادگیری مهارت روی آب ماندن برای برخی افراد سخت تر از دیگران است. اما هرچه سن فرد هنگام یادگیری این مهارت پایین تر باشد، این کار برای او راحت تر خواهد بود. کودکان در سنین پایین روی آب ماندن را (هم در حالت به پشت و هم به رو) با اعتماد به نفس بیشتری انجام می دهند و همچنین آمادگی بشتری برای شروع یادگیری شنا دارند.

کودکان خردسال مشتاق یادگیری و امتحان کردن چیزهایی هستند که برای آنها چندان ترسناک به نظر نمی رسد، بنابراین اگر یادگیری شنا از طریق فعالیت های جانبی دیگر که برای آنها سرگرم کننده تر است انجام شود، بسیار موثرتر واقع می شود. در دسترس ترین و متداول ترین روش برای انجام این کار نیز آموزش شنا به وسیله بازی کردن می باشد.

با از پشت روی آب ماندن شروع نمایید

برای آموزش شنا ویژه خردسالان مرحله روی آب ماندن را بهتر است با شناور شدن از پشت شروع نمود. دلیل اصلی این موضوع هم این است که در این حالت کودک راحت تر می تواند نفس بکشد، و بنابراین با آرامش بیشتری این کار را انجام خواهد داد. هرچه کودک با راحتی و آرامش بیشتری صورت خود را در آب قرار دهد و نفس بکشد، به تدریج این اعتماد به نفس هم در او بیشتر تقویت خواهد شد، و طبیعتاً هر چه طولانی تر بتواند نفس خود را نگه دارد، بیشتر می تواند روی آب بماند.

به پشت روی آب ماندن پیش نیاز اصلی شنا کردن یا حرکت به سمت جلو درون آب می باشد

هدف اصلی تمام مراحلی که تا پیش از این کودک پشت سر گذاشته این است که در نهایت بتواند توانایی شنا کردن به سمت جلو در آب را به دست آورد، بنابراین برای اینکه کودک بتواند این کار را انجام دهد، پیش نیاز اولیه این است که بداند که چگونه به پشت خود را روی آب نگه دارد.

در این حالت نیز هدف مانند به روی آب ماندن به رو است، با این تفاوت که به صورت وارونه و چرخیده در آب می باشد، و از کودک خواسته می شود تا با تمام بدن خود روی سطح آب دراز بکشد، اما برخلاف حالت قبل اکنون صورتش به طور کامل درون آب قرار می گیرد و باید چشمانش را به سمت پایین در استخر داشته باشد.

اهمیت آموزش نحوه روی آب ماندن به کودکان

روی آب ماندن را می توان نقطه شروع شنما دانست. حتی اگر بخواهید به یک شناگر حرفه ای نیز تبدیل شوید، در مرحله اول باید این توانایی را به دست آورید. علاوه بر این، روی آب ماندن یک مهارت ابتدایی برای ایمنی در آب نیز می باشد. حتی افرادی که شنا کردن را بلد نیستن با یادگیری قرار گرفتن روی آب می توانند از خطر غرق شدن در آب در شرایط عادی جلوگیری نمایند.

بنابراین به طور خلاصه مراحل آموزش شنا ویژه خردسالان را می توان این گونه تعریف کرد که در ابتدا وقتی که کودک کاملا با محیط آب آشنایی پیدا کرد و مراحل مبتدی را پشت سر گذاشت، حال می توان با آموزش روی آب ماندن به رو (به دلیل اینکه در این حالت نفس گیری راحتتر می باشد) ادامه داد و در مرحله بعد قرار گرفتن روی آب به پشت را می توان به کودک آموزش داد.

  • دوره روی آب ماندن

کودکان در این دوره  یاد می گیرند چگونه از یک فاصله طولانی تر از دوره ابتدایی شنا کنند. این کلاس همچنین تنفس ریتمیک و عمل مجدد بازو / پا را معرفی می کند. این کلاس برای بچه هایی است که هنوز نمیتوانند 10 تا 15 متر  به جلو و عقب شنا کنند.

در این کلاس فرزند شما موارد زیر را خواهد آموخت:

  • گرفتن شی را در آب روی سینه

  • شنا به جلو و پشت به طول 10 متر

  • چرخش از پشت به جلو و از جلو به عقب

  • پرش، فشار، چرخش، گرفتن به طول 10 متر

  • شنا کردن، شناور ماندن، شنا به طول 15 متر

  • ماندن در آب به مدت 30 ثانیه

  • خروج از آب

 

فرم درخواست شروع کلاس

صفحه 1 از 2

لطفا شماره همراه وارد شده دارای واتساپ باشد

در صورتی که شماره همراه اول پاسخگو نبود از این شماره پیگیری می شود

نوع کلاس در قیمت تاثیرگذار است.

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از هرزنامه ها جلوگیری کنیم، از شما متشکرم

فرم ثبت نام
لطفا جهت بررسی فرم زیر را تکمیل نمایید.
صفحه 1 از 2

لطفا شماره همراه وارد شده دارای واتساپ باشد

در صورتی که شماره همراه اول پاسخگو نبود از این شماره پیگیری می شود

نوع کلاس در قیمت تاثیرگذار است.

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از هرزنامه ها جلوگیری کنیم، از شما متشکرم