آموزش شنا برای خردسالان - سُر خوردن روی آب - 3 تا 5 سال
تخفیف!

آموزش شنا برای خردسالان - سُر خوردن روی آب - 3 تا 5 سال

هزینه آموزش:

(هزینه 10جلسه استخر جداگانه اضافه خواهد شد)

قیمت اصلی 1,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,000,000 تومان است.

توضیحات

کلاس شنا خردسالان و حرکت روی آب

مرحله کلاس شنا خردسالان و حرکت روی آب بعد از اینکه کودک خردسال توانایی روی آب ماندن را به دست آورد شروع می شود. حال که کودک می تواند روی آب ماندن را به تنهایی انجام دهد، باید تلاش کند که با دست و پا زدن بتواند در مسافت های کوتاه در آب حرکت نماید.

در کلاس کلاس شنا خردسالان و حرکت روی آب مهارت های زیر تعلیم داده می شود:

  • تلاش برای نگاه کردن به یک شی قرار داده شده در کف استخر

  • حرکت درون آب در مسافت های کوتاه ۱٫۵ متر از سمت دیوار به سمت جلو و عقب

  • شناور ماندن به روی آب به مدت زمان ده ثانیه

  • چرخیدن درون آب در جهت های جلو به عقب و بالعکس

  • انجام دادن ترکیبی از حرکات مختلف مانند پرش کردن، لگد زدن در آب، فشار دادن و چرخیدن

پا زدن در آب یکی از اصلی ترین مهارت های حفظ جان در هنگام شنا کردن می باشد. در کنار شناور شدن، پا زدن درون آب مهم ترین مهارتی می باشد که می توان به کودک خردسالی که هنوز نمی داند چگونه باید شنا کند آموخت.

نحوه کلاس شنا خردسالان و حرکت روی آب

پا زدن ساده ترین راه برای حرکت در آب می باشد. شیوه یادگیری آن نیز بسیار ساده است. برای این کار تنها کافیست تا از کودک بخواهید که در حالیکه صورت خود را خارج از آب و بدنش را در حالت نسبتا قائم قرار می دهد، در آب شناور شود. در این حالت هر دو عضو بازو ها و پاها نیز درگیر می باشند که برای کودکانی که به تازگی با آب آشنایی پیدا کرده اند می تواند کار بسیار ساده و راحتی باشد.

مهمترین نکته هنگام آموزش این حرکت به کودک این است که هیچ اجباری برای انجام دادن حرکت مشخصی از دست و پا وجود نداشته باشد و کودک کاملا آزادی عمل در حرکات خود داشته باشد.این بدین معناست که فضای زیادی برای هر میزان خطا که می خواهد باید به او داده شود. هر زمان که کودک بتواند بدون خسته کردن خودرا به راحتی در آب معلق نگه دارد، یعنی توانسته ماموریت را به خوبی به انجام برساند.

یادگیری شنا با ما

دروس شنا، مخصوصا کلاس شنا خردسالان، توسط مربیان مهربان، دلسوز و حرفه ای در زمینه کلاس شنا خردسالان ارائه شده است. علاوه بر این، برای گروه های سنی مختلف دیگر نیز آموزش شنا به کمک مربیان حرفه ای و آموزش دیده انجام می شود.

این دوره های آموزشی از رده سنی نوزادان تا بزرگسالان، و از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می شود. در طول دوره های آموزش، شناگران یک مربی یکسان داشته و با توجه به رده سنی که کودک در آن قرار دارد، مربی به صورت تخصصی عمل می نماید.

کدام درس برای کلاس شنا خردسالان مناسب است

با توجه به میزان شناخت و توانایی کودک و تشخیص مربی و همچنین رده سنی کودک، سعی می شود تا درس و کلاس آموزش شنای مناسب، انتخاب و آموزش داده شود. شیوه های مختلف آموزشی برای انواع روش های شنا وجود دارد که هر کدام با یکدیگر متفاوت بوده و برای افراد مختلف با هم فرق دارد. اگر کودکتان تازه وارد است و آشنایی خاصی با محیط استخر ندارد، بهتر است برای شروع، کلاس های آموزش شنا مادر و کودک را پیشنهاد نمود. کلاس های کلاس شنا خردسالان تنها جنبه آموزشی نداشته و در کنار اهداف آموزشی موجب فراهم آمدن زمان های شاد و مفرح برای کودکان می شود، و علاوه بر آن برای پرورش مهارت ها و برخی از توانایی های ذهنی و فیزیکی کودکان نیز بسیار مفید می باشد.

حرکاتی همچون پا زدن در آب، پرش درون آب، روی آب ماندن و چرخش درون آب می تواند باعث تقویت عضلات و همچنین بهبود حفظ تعادل و ایجاد هماهنگی بین ماهیچه ها و دستورات مغز شود. هر اندازه که مربی از میزان آمادگی کودک برای شروع یادگیری شنا مطمئن شد و تشخیص داد که کودک دیگر می تواند به سطح بالاتری از یادگیری برود، زمان مناسب برای اینکه با کمک برخی از ابزارهای شنا نحوه نفس گیری، روی آب ماندن، دست و پا زدن و معلق شدن درون آب را بیاموزد فرا رسیده است. زمانی که کودک توانست خود را روی آب شناور کند و تکنیک های نفس گیری صحیح را آموخت، حال می تواند از مسافت های کوتاه شنا کردن را شروع کرده و با ادامه دادن تمرین ها و یاد گرفتن تکنیک های حرفه ای تر می تواند بر طول این مسافت ها بیافزاید.

چگونه می توان به خردسالان 3 تا 5 سال شنا آموخت

کلاس شنا خردسالان  و حرکت روی آب برای رده سنی 3 تا 5 سال، نیاز به یک مربی ماهر در زمینه کار با کودکان دارد که علاوه بر رعایت نکات ایمنی، به راحتی بتواند با شاگردان خود در این سن ارتباط برقرار کرده و بهترین آموزش ها را در اختیار آن ها قرار دهد. برای کلاس شنا خردسالان به اقتضای سنی که دارند، کلاس های شنا بیشتر به مانند کلاس های بازی و تفریح می ماند. اما در اصل کودک خردسال در عین اینکه بازی می کند با نکاتی آشنا می شود که با آن می تواند با آب آشنایی پیدا کرده و محیط آن را برای او ایمن سازد.

شاید در این رده سنی اگر بتوان به کودک خردسال توانایی روی آب ماندن و دست و پا زدن را یاد داد، در واقع بیشتر مسیری که به واسطه ی آن کودک بتواند در محیط استخر از خود به شکل مستقل مراقبت نماید را طی نموده ایم. همچنین در کنار تمام این موارد، مهارت نفس گیری، قدرت هماهنگی و انعطاف پذیری بدن نیز در کودک تقویت خواهد  شد، که همین موضوع بر روی بسیاری از توانایی های دیگر فیزیکی و ذهنی او نیز تاثیر می گذارد. اما یادگیری شنا در سنین خردسالی تنها برای تفریح نبوده و یادگیری شنا برای امنیت کوچک شما بسیار مهم است. این امر می تواند با جلوگیری از بروز حوادثی همچون غرق شدن، حتی یک روز زندگی و جان شما را نیز نجات دهد.

  • دوره سُر خوردن روی آب

کودکان در سنین مهدکودک بر موقعیت بدن و کنترل، تغییر جهت، حرکت رو به جلو در آب تمرکز می کنند و همچنین در صورت افتادن در آب می توانند بیرون بیایند. این کلاس برای بچه هایی است که هنوز نمیتوانند خود را به جلو و عقب سوق دهند.

در این کلاس فرزند شما خواهد شد:

  • نگاه کردن به یک شی در پایین استخر

  • حرکت به اندازه 1.5 متر از سمت دیوار به جلو و عقب

  • شناور ماندن به مدت 10 ثانیه

  • چرخش از پشت به جلو و از جلو به عقب

  • پرش، فشار، چرخش، گرفتن

  • شنا کردن، شناور ماندن و شنا کردن 5 متری

  • نگه داشتن آب در اطراف دیوار به مدت 10 ثانیه

  • خروج از آب

 

ثبت نام کلاس جدید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

مرحله 1 از 2