آموزش شنا خردسالان - شنا مقدماتی - 3 تا 5 سال
تخفیف!

آموزش شنا خردسالان - شنا مقدماتی - 3 تا 5 سال

هزینه آموزش:

(هزینه 10جلسه استخر جداگانه اضافه خواهد شد)

قیمت اصلی 1,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,000,000 تومان است.

توضیحات

شنا مقدماتی خردسالان

هنگامی که فرزندتان آمادگی لازم برای حضور در آب و آشنایی کافی با محیط استخر و آب را به دست آورد، بهترین زمان شروع آموزش شنا طی شنا مقدماتی خردسالان می باشد. بنابراین پس از دوره آموزش شنا مادر و کودک، فرزندتان می تواند به صورت مستقل برای حضور در شنا مقدماتی خردسالان آماده شود. هر زمان که با تشخیص مربی شنا کودک توانست بر اصول اولیه تسلط پیدا کند، یعنی زمان مناسب برای شروع مرحله تکمیلی آموزش شنا با ثبت نام در شنا مقدماتی خردسالان فرا رسیده است.

هدف اصلی در این دوره این است که روش های مختلف ضربه زدن و نحوه اجرای حرکات مختلف شنا به کودک آموزش داده شود. مهارت های اصلی که با توجه به سن و توانایی کودک خردسال طی این دوره به او یاد داده می شود، مواردی از جمله پا زدن در آب، خزیدن به پشت، پا زدن پروانه و براندو می باشد. برای کودکانی که هنوز توانایی خزیدن به عقب را ندارند، شنا مقدماتی خردسالان توصیه می شود.

چه مهارت هایی در دوره شنا مقدماتی کودکان داده می شود؟

مهارت هایی که در شنا مقدماتی خردسالان آموزش داده می شود:

  • شنا کردن به جلو با تنفس دوار در طول 15 متر از استخر
  • خزیدن بر روی قفسه سینه در طول 15 متر از استخر
  • حرکت دوچرخه به طول ۱۵ متر به  جلو
  • کرال پشت مقدماتی به طول ۱۵ متر
  • شیرجه از موقعیت نشسته
  • ترکیب قیچی و ضربه زدن به مدت یک دقیقه
  • در نهایت شنا ترکیبی به مدت 25 دقیقه

اهمیت آموزش شنا

دلایل بسیار متنوعی را می توان در خصوص اهمیت اینکه چرا فرزند شما باید شنا را یاد بگیرد بر شمرد. شما با ثبت نام فرزندانتان در دوره های آموزش شنا خردسالان و کودکان به آن ها فرصت های بسیار زیادی را برای بهبود و ترقی زندگیشان در اختیار قرار می دهید. شنا برای افراد در هر سنی بسیار سرگرم کننده است، علی  الخصوص کودکان که دوست دارند به داخل آب بروند و با بازی در آب از آن محیط لذت ببرند.

شاید با توجه این مسئله، اولین نکته از موارد مربوط به اهمیت آموزش شنا به خردسالان این باشد که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که حضور در آب را برایشان ایمن باشد و آن ها را از خطرات دور نگه داریم.

تاثیر آموزش شنا مقدماتی خردسالان در سلامتی آن ها

شنا همچنین از نظر سلامتی جسمی، فواید زیادی را به همراه دارد که باعث می شود بتوانید در عین شاد کردن فرزندانتان و ایجاد روحیه با نشاط در آنها، به سلامتیشان نیز کمک کنید.

شنا قلب و ریه های فرزند شما را سالم نگه می دارد، قدرت و انعطاف پذیری او را ارتقاء می دهد، استقامت بدنی را افزایش می دهد و حتی تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد.

شنا کردن چالش ها و موفقیت هایی را به همراه می آورد که به واسطه آن به کودکان کمک می کند تا به خود اطمینان کنند و به توانایی های خود اعتماد داشته باشند. توانایی شنا کردن، مهارتی است که یک بار یاد گرفته شود و مانند راه رفتن توانایی نیست که بعدا فراموش شود، به همین دلیل است که آموزش شنا به افراد در هر سنی ممکن است.

آموزش شنا مقدماتی به خردسالان و اولین چیزهایی که به کودکانی که در حال یادگیری شنا هستند آموزش داده می شود

روند آموزش شنا به کودک معمولاً با لگد زدن پاهایشان به آب شروع می شود که پیش از ثبت نام در دوره مقدماتی کودک در کلاس های آموزش شنا مادر و کودک به خوبی با این مرحله آشنا می شوند. اگر  به کودکان نشان داده شود که چگونه می توانند این کار را انجام دهند، یا اینکه دیگران  این کار را انجام دهند برایشان جالب خواهد بود و نظرشان را جلب کرده و در نتیجه سعی می کنند خودشان این کار را تکرار کنند و  ببینند چقدر می توانند با پاهای خود در آب موج درست کنند و شالاپ شولوپ کردن در آب برایشان بسیار جالب توجه خواهد بود. همین موضوع خود باعث می شود تا آنها به سرعت یاد بگیرند که لگد زدن با پاها به آب باعث می شود که آنها در آب حرکت کنند.

روند آموزش شنا مقدماتی خردسلان به چه شکل است؟

در دوره مقدماتی، دیگر کودک به این مرحله از توانایی رسیده است و سعی می کند تا با ضربه زدن به آب به سمت جلو حرکت نماید. اما یکی دیگر از موضوعات مهمی که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، آموزش نحوه نفس گیری در آب می باشد. این مهارت به شکل ساده در دوره آموزش شنا مادر و کودک آموزش داده می شود و کودک خردسال با ایجاد حباب تا حدودی با این مسئله آشنا می شود. در دوره مقدماتی و در ادامه ی همین مسیر، سعی می شود تا به کودک نحوه هماهنگی تنفس با حرکات شنا نیز آموزش داده شود.

در دوره مقدماتی حرکات دست و پا که برای شنا کردن لازم است به صورت کامل به کودک خردسال، با توجه به شرایط سنی و میزان درک آن ها آموزش داده می شود.

طول مدت شنا مقدماتی کودکان چقدر است؟

در این باره باید گفت که طول دوره آموزش شنا برای هر کودک متفاوت است و بنابراین هر کودک با توجه به توانایی های گوناگونی که دارد با سرعت های مختلف پیشرفت می کند. حتی برخی از کودکان در طی چند ماه شنا را یاد می گیرند، اما این مسئله اصلاً پدیده غیر معمولی نیست که آموزش شنا به کودکان یک سال یا بیشتر از آن به طول بیانجامد و زمانی که کودکان بتوانند دوره مقدماتی آموزش شنا به خردسالان را بگذرانند کاملاً متغیر خواهد بود.

یکی از فاکتورهای تعیین کننده معمولاً تداوم یادگیری شنا کردن آنها است. به این معنی که هرچه کودکان بیشتر و به شکل مستمر به کلاس های شنا بروند، سریعتر یاد می گیرند و پیشرفت می کنند، که این موضوع در یادگیری اکثر مهارت ها صادق است و امری کاملاً بدیهی به شمار می آید. بنابراین تا زمانی که فرزندتان در سن پایین قرار دارد، سعی کنید رفتن به کلاس شنا را به شکل مداوم در برنامه اوقات فراغت او قرار دهید.

 

خلاصه سرفصل درسی شنا مقدماتی کودکان

خردسالان پس از تسلط بر اصول اولیه،در این دوره مهارت های تکمیلی شنای ایمن و روش های ضربه زدن و حرکات را یاد می گیرند.کودک خردسال در این دوره حرکت به جلو، خزیدن به پشت، پاز زدن براندو و پا زدن پروانه را می آموزد. این کلاس برای بچه هایی است که قادر به شنا کردن به طول 15 متر به جلو و خزیدن به عقب نیستند.

در این کلاس فرزند شما موارد زیر را خواهد آموخت:

-شنا کردن به جلو را با تنفس دوار به طول 15 متر

-خزیدن روی قفسه قفسه سینه به طول 15 متر

-حرمت دوچرخه به طول 15 متر به  جلو

-Elementary backstroke ابتدایی 15 متر

-شیرجه از موقعیت نشسته

-ترکیب قیچی و ضربه زدن برای یک دقیقه

-شنای ترکیبی به طول 25 متر

 

ثبت نام کلاس جدید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

مرحله 1 از 2