کلاس شنا کودک

توضیحات

آموزش شنا ویژه کودکان دوره حرکت روی آب

آموزش شنا ویژه کودکان دوره حرکت روی آب، انتخاب بعدی از سوی مربی خواهد بود. کلاس آموزش شنا ویژه کودکان دوره حرکت روی آب بعد از تسلط کودک به مهارت روی آب ماندن انجام می شود. لازم است پیش از شرکت در کلاس آموزش شنا ویژه کودکان دوره حرکت روی آب، کودک به خوبی با محیط استخر آشنا شده باشد و مراحل ورود به آب و روی آب ماندن را گذرانده باشد. حال که کودک کلاس آموزش شنا کودکان و روی آب ماندن را پشت سر گذاشته و با اصول اولیه در آن دوره ها آشنا شده است، سر فصل های آموزشی جدید را در این دوره خواهد آموخت .

با معلق ماندن روی آب و یا شناور شدن روی آب و حرکت دست ها و پاهای خود می تواند در آب حرکت نماید. او تلاش می کند تا با دست و پا زدن و پراکنده نمودن آب های اطراف خود در آب به جلو و یا عقب حرکت نماید. شاید در ابتدا مسافت هایی که توسط کودک طی می شود چندان به چشم نیاید، اما به مرور زمان هماهنگی دست ها و پاها در او بیشتر شده و قدرت عضلات در آن ها بالاتر می رود و در نهایت می توان تفاوت های مهارتی او را به خوبی با رسیدن به کلاس های پایانی دوره حرکت روی آب مشاهده نمود.

 

ویژگی های دوره حرکت روی آب

در کلاس آموزش شنا ویژه کودکان دوره حرکت روی آب، دیگر کودک پایه ای ترین مهارت شنا که روی آب ماندن است را می داند، بنابراین تلاش خود را به کار می گیرد تا با کمک مربی و آموزش های او بتواند مسافت های طولانی تری را روی آب حرکت نماید. در این دوره او با کمک مربی خود شروع می کند تا در حالت شناور در آب با حرکت های پاهای خود روی آب حرکت نماید و همچنین برخی حرکت های بازو برای شنا کردن را نیز می آموزد. در کنار تمام این موارد یکی از مهم ترین تکنیک های شنا که در این کلاس به کودکان آموزش داده می شود نحوه نفس گیری صحیح در هنگام شنا می باشد.

برای کودکانی که سنین کمتری دارند، لازم است تا از طریق تکنیک های آموزشی بصری (که از طریق دیدن مربی انجام می شود) نحوه حرکت روی آب را بیاموزد. در این روش مربی به آن ها نشان می دهد زمانی که بتوانند دست ها و پاهای خود را حرکت دهند، در حالت شناور بر روی آب می توانند مسافت هایی را در استخر شنا طی کنند. در شروع این کلاس ها مطممئنا شناگران کوچک توانایی هماهنگی کامل بین حرکت دست ها و پاهای خود را ندارند، اما در این فضا کاملا آزاد هستند که تا هرچقدر می خواهند آب ها را به اطراف پخش کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت.

آموزش حرکات اصلی شنا به مبتدیان

زمانیکه که کودک با گذراندن دوره های ورود به آب و روی آب ماندن میزان اعتماد به نفس و برخی موارد ایمنی در رابطه با شنا را آموخت، حال می تواند وارد مرحله ای شود که حرکات اصلی شنا به او آموزش داده شود. پس از یادگیری حرکات آموزشی در این دوره، به مرور زمان کودک هم می تواند در آب شنا نماید، عضلات خود را تقویت کند، به خوبی نفس خود را حبس نماید و در صورت نیاز  در حین  شنا به خوبی نفس گیری کند. در کلاس آموزش شنا ویژه کودکان و دوره حرکت در آب بچه هایی که از نظر سنی در رده بالاتری قرار دارند می توانند بهتر نفسشان را حبس نموده و با شیرجه زدن در آب به دنبال اشیا کف استخر بگردنند. همچنین حین نگه داشتن نفس، می توانند چرخش های بیشتری را با حرکت به سمت جلو و پشت در آب انجام دهند.

علاوه بر این در این مرحله بدون داشتن ابزارهای کمکی و همراهی مربی می توانند به صورت مستقل درون آب استخر حرکت نمایند. پیش از ورود به این مرحله کودک توانسته مهارت روی آب خوابیدن را به خوبی بیاموزد، بنابراین اگر در حین این دوره زمانی هم احساس غوطه ور شدن در آب داشته باشد، به راحتی می تواند به پشت بر روی آب خوابیده، هم استراحت کرده و هم نفسی تازه نماید. بنابراین دیگر ضرورتی ندارد تا همیشه فردی کنارشان در آب بماند اما یک بزرگتر و مربی همواره بر آن ها نظارت داشته و مراقب آن ها می باشد.

بهترین سن برای شرکت در کلاس های آموزش شنا ویژه کودکان

پیش از هرچیزی و اقدام برای ثبت نام کودکتان در کلاس های آموزش شنا باید به این موضوع حتما توجه داشته باشید که آیا فرزند شما علاقه ای به شنا دارد یا خیر؟

لازمه رسیدن کودک به دوره آموزش شنا ویژه کودکان مرحله حرکت در آب، ابتدا آشنایی با آب و توانایی روی آب ماندن است. بنابراین شروع و مقدمه اصلی آموزش شنا با کودکان زمانی اتفاق می افتد که با شرکت در کلاس های آشنایی با آب هم از آمادگی و هم علاقه کودک به شنا آگاه شویم. حتی در سنین پایین تر و برای آموزش شنا به خردسالان، والدین می توانند برای آشنایی هرچه بیشتر فرزندشان با شنا در کلاس های آموزش شنا مادرو کودک ثبت نام نمایند.

بهترین سن برای شرکت در کلاس های آموزش شنا ویژه کودکان زمانی می تواند باشد که والدین اشتیاق و علاقه کودکان برای بازی با آب را در آنها می بینند. معمولا در سنین زیر پنج سال که کودک درک زیادی از نحوه حرکت دست و پاهای خود برای شنا کردن ندارد، حضور در کلاس های آموزش شنا تنها برای آشنایی بیشتر با این ورزش بوده و برخی از توانایی های او با انجام بازی های متنوع در آب تقویت می شود.

اما زمانی که سن کودک در بین بازه پنج سال تا دوازده سال قرار داشته باشد و میزان درک او نیز به نسبت سنش افزایش می یابد، کودک با کمک آموزش های یک مربی متخصص می تواند برخی مهارت ها و تکنیک های شنا را به صورت ابتدایی بیاموزد. این موارد می تواند شامل شیرجه های کوتاه در آب، چرخش در آب، روی آب ماندن، حرکت در آب و نفس گیری باشد.

آموزش شنا ویژه کودکان

  • دوره حرکت روی آب

کودکان در این دوره  یاد می گیرند چگونه از یک فاصله طولانی تر از دوره ابتدایی شنا کنند. این کلاس همچنین تنفس ریتمیک و عمل مجدد بازو / پا را معرفی می کند. این کلاس برای بچه هایی است که هنوز نمیتوانند 10 تا 15 متر  به جلو و عقب شنا کنند.

در این کلاس فرزند شما موارد زیر را خواهد آموخت:

-گرفتن شی را در آب روی سینه

-شنا به جلو و پشت به طول 15 متر

-چرخش از پشت به جلو و از جلو به عقب

– پرش، فشار، چرخش، گرفتن به طول 10 متر

-شنا کردن، شناور ماندن، شنا به طول 25 متر

-ماندن در آب به مدت یک دقیقه

-خروج از آب

 

 

 

 

چارت آموزش شنا

آموزش مربی

نوجوانان

کودکان

خردسالان

مادر و کودک

آمادگی برای نجات غریق

ورود به آب

آشنایی با آب

آشتی با آب

در آغوش

آمادگی برای مربی گری

معلق ماندن

ماندن روی آب

ماندن روی آب

با فاصله از آغوش

سر خوردن

حرکت در آب

بازی روی آب

کرال سینه

شنا مقدماتی

پیش زمینه شنا

کرال پشت و غورباقه

شنا متوسطه

شنا مقدماتی

شنا پروانه شنا حرفه ای

ثبت نام کلاس جدید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

مرحله 1 از 2